Tak, jestem bogata.

Obrzydliwie bogata. Ale wiecie, do każdego bogactwa można się przyzwyczaić. Czasem zaczyna mi być mało. Kiedy porównuję się z bogatszymi. Bogactwo staje się rutyną. Później jednak łapię się na tym, że to moje bogactwo jest na wysokim poziomie. I chętnie się nim podzielę.

#1 – Willa

Środa, godzina 16:30. Siedzę w jednej z limuzyn, które oferuje mi komunikacja miejska. Właśnie skrócono mi deadline na projekt, którego nawet nie zaczęłam, a na mailu wiszą 2 kolejne. 15 minut wcześniej odbyłam niezwykle nieprzyjemną rozmowę, a jeszcze wcześniej przez niemal 8 godzin udawałam, że mój humor jest wyśmienity. Ale teraz już wracam do domu. I generalnie tutaj mogę już poprzestać, bo tutaj zaczyna sie moje bogactwo. Mam gdzie wracać.

#2 – Współbogacze

Nawet dziecko wie, że sam budynek bez życzliwych kochających ludzi pozostaje tylko budynkiem. A ja wracam do domu, w którym zawsze ktoś czeka. Albo ja czekam na kogoś. Wracam do domu ze spokojem, nie bojąc się co zastanę po przekroczeniu progu. Mogę wrócić zarówno pełna trosk jak i wypełniona po brzegi entuzjazmem i zawsze spotkam się z zainteresowaniem i zrozumieniem.

#3 – Uczty

Wróciłam już do mojej willi. I mimo, że obiad gotowy na mnie nie czeka (kłaniam się wyższym sferom) to otwierając szafki czy lodówkę mam szereg możliwości. Nie muszę robić zupy wrzucając połowe kostki rosołowej do miski. Nie muszę zadowalać się tanim chińskim jedzeniem z budki za rogiem. Mogę, ale nie muszę.

#4 – Support

Mam świadomość, że jeśli życie postanowi uraczyć mnie kolejnym kopem to mimo, że sponiewierana i upokorzona to nie zostanę z tym sama. Wiem gdzie mogę udać się w środku nocy, gdzie nikt mnie nie będzie oceniać i wytykać palcami. Mam w życiu ludzi, którzy będą. Zwyczajnie będą. A oni wiedzą o tym, że mogą z mojej strony liczyć na to samo.

#5 – Wiara

Wierzę w coś więcej niż ziemski żywot. Wiem, że przypadki nie istnieją. Że życie to jedna wielka układanka. Pozwolę sobie tutaj przytoczyć fragment komentarza, który zostawiłam jakiś czas temu u Muszkietera:
„(…) Bo nadchodzi w życiu moment kiedy okazuje się, że to co kiedyś było tak niezrozumiałe, coś z czym tak trudno było nam się pogodzić, teraz stało się jasne i… nieodzowne, żeby znaleźć się w tym miejscu, w którym jesteśmy. Życie jest jak wielki obrazek z puzli. Czasem dostajemy kawałek, który wydaje się być z innego zestawu. Jest on jednak częścią, z innego, oddalonego obszaru. Na koniec wszystkie te oczywiste i pozornie nie do końca pasujące kawałki stworzą całość. Idealną, pełną całość.”
Są w życiu takie chwile, kiedy nawet drugi człowiek nie jest w stanie pomóc.

#6 – Zdrowie

„Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie…” Śpiewka stara jak świat, każdy ją zna. Rozumie ją jednak ten, który doświadczył owego zepsucia. Jestem zdrowa. Moi najbliżsi są zdrowi, mimo, że różnie bywało. Nie jestem skazana na szpitalne łóżko, dializy, wózek inwalidzki czy laskę. Już sam ten punkt czyni mnie w oczach niektórych niedoścignionym bogaczem

#7 – Czas dla siebie

Obowiązki obowiązkami, ale czym byłoby życie bez chwili dla siebie? Trochę mniejszym bogactwem :) Chcę poczytać – zawijam się w koc z kubkiem bawarki i zatracam się w fabule. Chcę pobiegać – sznuruję buty i wychodzę. Biegnę przed siebie tak długo, aż poukładam sobie w głowie wszystko co mnie trapi (albo do momentu kiedy zaczynam robić mi się niedobrze ze zmęczenia :)). Mam ochotę na seans filmowy – zapalam małą lampkę, czasem świeczki, obkładam się poduszkami i rozkoszuję się pięknymi kadrami i wyjątkową ścieżką dźwiękową.

#8 – Hobby

Nie wiem czym jest nuda. To pojęcie dla mnie nie istnieje. Istnieją za to zajęcia, które są mi ucieczką od rzeczywistości. Czymś co daje mi satysfakcję i nadzieję na lepsze jutro.

#9 – Perspektywy

Zawsze za małe. Ale jednak patrząc obiektywnie mam ich całe mnóstwo. A jeśli nie, to mogę starać się tworzyć nowe. Muszę tylko chcieć i mocno na to pracować.

#10 –

Dziesiątka zostaje pusta, bo zawsze mogę ją zmienić. I to równiez jest częścią mojego bogactwa. Mogę zmieniać swoje życie i mam tego świadomość.


 

Patrzysz na te moje bogactwa i widzisz punkty wspólne ze swoim życiem? „I ona takimi bzdurami definiuje bogactwo?!” Tak, właśnie takimi. I życzę sobie, żeby w moim dalszym życiu żadnego z tych punktów nie wyparło nigdy bogactwo w tym znaczeniu, które wszystkim nasuwa się jako pierwsze.

Niech moim tronem pozostanie ulubiony fotel, papierami wartościowymi – zdjęcia z rodziną i przyjaciółmi uwieczniające wspaniałe chwile a tajnym sejfem – pudełko wypełnione pocztówkami, biletami z koncertów i płatkami róży z pierwszej randki.

Jesteś też TAKIM bogaczem? Mów o tym! Chwaląc się TAKIM bogactwem pokazujesz, że wszystko to co niektórzy traktują jak cos oczywistego coś co im się należy, Ty traktujesz jako dar. Coś wyjątkowego. Może ciężko wypracowanego, może pozostawionego Ci przez rodziców. A skoro traktujesz to jako coś co jest wyjątkowe i nazywasz to bogactwem – czyli stanem, który świadczy, że jest to coś PONAD tym co standardowe, to znaczy, że to doceniasz.

Czołem elito, następnym razem może w końcu skrobnę coś mniej górnolotnego :)

EWaMalik as plama  as plamablack

2 comments

  1. I kolejny świetny tekst:) Ludzie zwykle nie doceniają tego „zwykłego” bogactwa, które posiadają, bo zawsze gonią za czymś jeszcze – wiecznie nienasyceni. Zapominają, że warto się czasem zatrzymać i posmakować te codzienne cuda, których doświadczają – obecność ukochanych osób, zwierzaków, zapachy, widoki, smaki, dźwięki. Jest tyle wspaniałych rzeczy, którymi można się cieszyć – trzeba tylko je zauważyć i docenić tu i teraz, a nie czekać na jakieś nadzwyczajne wydarzenia w przyszłości.

    1. Dokładnie tak, szczególnie, że mając za nic to co już mamy te cuda przyszłości mogą wcale nie nadejść. Albo można je przegapić czekając na kolejne. Dzięki bardzo za przemiłe słowa, DOCENIAM :)

Skomentuj

